Monday, November 12, 2007

Kegagalan

Adus..... terkejut bila dapat keputusan ujian statik berkomputer (undang-undang jalan raya tuh). Dengan perasaan bangga kononnya aku ni grad accounting bachelor degree boleh lah pas dengan mudah. Nak kata tak studi studi juga.... Sejak dari hari yang aku pergi kelas KPP yang 5 jam tuh...Baca jer kejanya.... Tapi ada juga ler tengok tv sampai lupa diri. Pas tu alergi muka aku menjadi2 pulak..... alasan jer malas nak studi bajet soalan tuh senang lah sebab aku berpendapat soalan-soalan tuh leh pakai logik akal.... tapi bila test huh dapat 39/50 iaitu di bawah standard lulus. Pas tu bila dah fail baru le aku ingat petanda- petanda awal pagi tuh (9hb Nov 07) bangun sikit punya awal pukul 6.30 pagi dah bangun semangatlah konon. Pas tu boleh pulak sakit perut cirit birit...takpelah normal ler tu kalau nervous kan aku memang macam nih... Aku pun suruh ler bapa kau pergi dulu aku naik jer bas .... bila dah sampai naik bas.... uncle pulak dah tinggalkan aku uaaa.... tunggu ler bas pukul 9 lebih.... Anyway lepas dah fail gi ler jumpa aunty kat sekolah memandu tu set up tarikh baru.. 12 nov lak exam.... Aku pun tukar strategi belajar macam masa kat umt dulu... wat nota pakai kertas A4...siap pakai colour pen lagi tuh.... Menghafal cam hafal nota masa final exam.... berkat kesungguhan aku.... aku pas le dapat 45/50. Bukan nak bangga diri tapi sebabkan gagal test nilah baru aku perasan apa yang kita baca tuh kenalah baca betul2 dan fahamkan... pastu jangan ingat diri tu terror...... Apa pun aku percaya kalau ada kemahuan pasti ada jalan..... Usaha lagi.... Tapi satu hal aku rasa cam kebal dah dengan kegagalan maklumlah asyik gagal jer. Apapun aku pasrah...

No comments: